پرهیز از کالاهای تقلبی
بازاریابی شبکه ای و تجارت الکترونیک
پرهیز از کالاهای تقلبی
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 18:5 | بازدید : 469 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

پرهیز از کالاهای تقلبی

دیر یا زود کالا های تقلبی رایج توسط مراجع قضایی یا هر شخص دیگری توقیف می شوند. بهتر است که شما هم قید چنین محصولاتی را بزنید. کالاهای تقلبی اغلب از طریق شکایاتی که در مورد برچسب، تبلیغات و بروشورهای تبلیغاتی این کالاها می شود، شناسایی می شوند. راهنمایی هایی که ممکن است در تشخیص کالای تقلبی موثر باشند در زیر آمده است:

1.       ادعاهایی مبنی بر اینکه این کالا نوعی «درمان مرموز» است. عباراتی توصیفی نظیر «معجزه» ، «جادویی» ، «دوای معجزه آسا» و «کشف تازه» شک برانگیز هستند.

 

2.       کالا هایی که با نام مستعار نظیر «سم زدا»، «تصفیه کن» و «نشاط آور» به توصیف تاثیرات آن کالا می پردازند. این کلمات مبهم هستند و محک زدنشان کار مشکلی است. لذا این واژه ها امکانی به شرکت می دهند تا محصولشان را موثر تر از آنچه هست بنمایانند.

 

3.       اعلام کنند که کالایی تاییدات رسمی بازرسی های علمی را گرفته است، در حالی که دلیل و مدرکی ارائه نشود یا تاریخ اعتبار آن گذشته باشد.

 

عقل سلیم خود را قاضی کنید: آیا کالا می تواند به وعده هایش عمل کند؟

 

نیازی نیست که شما یک بازاریاب حرفه ای باشید تا تصمیمات خوبی درباره کالا ها یا خدمات بگیرید . اما مراقب باشید که در دام شرکت هایی که تعاریف پر آب و تابی از محصولات و خدماتشان می کنند، در حالیکه هنوز بازار این محصولات یا خدمات به وجود نیامده، نیفتید. در این حرفه ادعا کردن کار آسانی است؛ بنابراین در مورد ادعاها از عقلتان کمک بگیرید. ممکن است یک شرکت مدعی شود که دارویی برای معالجه سرطان کشف کرده است، اما آیا احتمال دارد یک شرکت چنین کشفی را برای خودش نگه دارد؟ یا آن را از دسترس شرکت های بزرگ دارویی دور نگه دارد؟ ما امیدواریم که روزی درمانی برای سرطان پیدا شود، اما شک داریم که یک شرکت بازاریابی شبکه ای بتواند فروش آن را برای خود نگه دارد.

تاد اسمیت نماینده شرکت رکسل توصیه می کند: برای اینکه با ادعاهای دروغین و غلط وسوسه نشوید، عقلتان را بکار ببندید. مراقب باشید، ممکن است شخصی ادعای فروش کالایی کند اما در مورد واقعی بودن نیاز و تقاضای کالای پیشنهادی تحقیق کنید، آنگاه فکر کنید و ببنید آیا آن کالا با عقل جور در می آید.

 

کالاهای نامعقول نه تنها مردم را نسبت به این حرفه بدبین می کند، بلکه موجب کاهش اعتبار شرکت و حتی نابودی آن می شود. از چنین شرکت ها یا توزیع کنندگانی که به ترویج کالاها و خدمات فریبنده، دروغین و هیجان انگیز می پردازند، حذر کنید.

 

تاد می گوید: « در طول 10 سالی که در این حرفه بوده ام از کالاهایی که ادعاهای نامعقول دارند با خبرم، اما هنگامی که پای ارائه مدرک و آمار برای این کالا به میان میآید ، چیزی دستگیرتان نمی شود. این یک علامت خطر است.»

تاد مردم را مجبور می کند که حتی با وجود مدرک و سند به بررسی آن بپردازند.

 

اگر تحقیقاتی راجع به کالایی در یک دانشگاه معتبر (نه فقط توسط یک دکتر یا یک کلینیک) صورت گرفت، آنگاه با خیال راحت آن کالا را بپذیرید.

 

قابل ذکر است هم در گذشته و هم در حال شرکت هایی بسیاری در کشورمان بودند و هستند که کالاهایی با ویژگی های اشاره شده در بالا ارائه می دهند.

 




|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد


تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 85
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 14
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 17
:: بازدید ماه : 568
:: بازدید سال : 1802
:: بازدید کلی : 27550